top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

תוספת חברתית קטנה לתווי השי - 100% חברתי 100% יצירתי


בשנים האחרונות תווי השי הפכו למתנה המועדפת על עובדים ומעסיקים כאחד. במקביל, רבים מהמעסיקים חיפשו לתת גם משמעות חברתית למתנת החג, והחלו להוסיף שי חברתי לצד תווי החג שקנייתו מסייעת לעמותות ולאוכלוסיות מוחלשות



כבכול שנה, לקראת החגים שוב ניצבות מנהלות כח האדם ומנהלות הרווחה בדילמת המתנות הגדולה. נראה כי בשנים האחרונות מקומם של תווי השי והתוספת הכספית לתלוש השכר הפכו לאפשרויות המועדפת על ידי חברות רבות כמו גם על העובדים עצמם. אומנם ישנם מעסיקים רבים שעדין רוכשים מתנות לצוות העובדים שלהם (ובעקבות משברים כאלה ואחרים מספרם גדל מעת לעת), אך הגמישות והנזילות של מתנות כספיות ותווי השי הופכים אותם לאפשרות המועדפת על רבים.


אבל למרות המגמה הברורה, מעסיקים רבים חשים שהמרכיב האנושי קצת מתפספס כשהם נותנים מתנה כספית או תווי שי. כולנו עדין מתרגשים כמו ילדים לפני שאנחנו פותחים מתנות, ואת התחושה הזאת קשה מאד להשיג באמצעים אחרים. החיפוש אחר המרכיב האנושי משתלב היטב גם עם הרצון של רבים לצקת תוכן חברתי בתקופת החגים. בתקופה זו גובר העניין והדאגה לקהילות מוחלשות, ורבים מבקשים להירתם ולסייע. הפתרון, שרבים מהמעסיקים אימץ, כולל מתנה קטנה וחברתית כתוספת לתלושי השי או למתנות הכספיות. מתנות אלה הופכות חשובות יותר ויותר עבור העמותות עצמן שמתקשות להתקיים ממודל של תרומות בלבד. כדי להרחיב את מקורות המימון שלהן, עמותות רבות משלבות מכירה של מוצרים ושירותים כנדבך נוסף למימון פעילותן. לקראת החגים עמותות רבות מציעות מגוון מרשים של מתנות מכל הסוגים והצורות, ועמותת עמיחי בחרה להתמקד בתוספת החברתית לצד תווי החג.


על עמותת עמיחי:

עמותת עמיחי מספקת שירותים לכ- 400 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בגילאי 3 - 65+, ומסייעת להם להגיע לעצמאות מירבית בקהילה ולשיפור באיכות חייהם. עמותת עמיחי שמה דגש על פעילות במסגרת הקהילה, ומפעילה רצף שירותים איכותי לאנשים עם מוגבלות מורכבת, שלרוב נדחקים למסגרות מרוחקות המנתקות אותם ממארג החיים שבו גדלו. כחלק מרצף השירותים שלה, מפעילה העמותה מרכזי תעסוקה, שבהם מייצרים המשתתפים מוצרים שנמכרים בשוק החופשי, ומסייעים למימון פעילות העמותה.

3 אפשרויות למתנות חברתית עד 30 ש"חכתוספת לתווי השי :


לאחרונה השיקה עמותת עמיחי ליין מוצרים בקונספט "עשה זאת בעצמך" שמביא לידי ביטוי את תפישתנו כי לקיחת אחריות ועשיה אישית הם המפתח ליצירת מקום טוב יותר לאנשים עם מוגבלות ובכלל. ברוח זו ולקראת תקופת החגים הכנו ערכת יצירה שתעזור לכם לשלב את הילדים בהכנות לחג, ותספק להם פעילות סביב שולחן החג.

ערכת הבסיס כוללת את כרטיסי ההושבה היצירתיים שלנו, שבתוכה תמצאו 12 כרטיסי הושבה ו-24 מדבקות עם דמויות שאותן יכולים הילדים לקשט ולצבוע בדמות המוזמנים. את המדבקות הצבועות מדביקים על גבי כרטיסי ההושבה, מוסיפים להם שם ובכך מסמנים לכל האורחים היכן לשבת.


הערכה המורחבת כוללת את כרטיסי ההושבה ואליהם מתווספים עוד שלוש הפעלות קלות ופשוטות לילדים שבהן ניתן להשתמש סביב שולחן החג עם האביזרים המצויים על השולחן. תוספת זו כוללת ערכה לקישוט הכוסות, הכפות ועל מפיות או סתם על ניירות זמינים.


אם רוב צוות העובדים שלכם אינו כולל הורים, סבים אוו סבתות, כנראה שתצטרכו מתנה מסוג אחר ועציצים הם פתרון שתמיד עובד. מרכזי התעסוקה של עמותת עמיחי מגדלים סוקולנטים ויוצקים עציצי בטון (קוטר 8 ס"מ) המספקים יחד מתנה מקסימה, שנותרת לעוד זמן רב לאחר החג.


אפשרות שלישית כוללת את קעריות הקרמיקה בצורת לב, המשמשות להגשה, לאחסון או סתם לקישוט הבית. כל תהליך הכנת הקעריות מתבצע במרכזי התעסוקה של עמותת עמיחי על ידי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, והם הפכו לפריט אהוב מאד בקרב קהל לקוחותנו.



יש לנו עוד פריטים רבים במחירים משתנים שאותם ניתן לרכוש לאורך כל השנה ולכל אירוע. מוזמנים לבקר בחנות החברתית של עמותת עמיחי, או לפנות לגיא בכל שאלה ובכל עניין במייל-guyd@amichai.org.il




513 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page