top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

החנות החברתית של עמותת עמיחי


אם גם אתם מרגישים חלק מקהילה הולכת וגדלה של אנשים עם מודעות צרכנית חברתית גבוהה, כדאי שתכירו את החנות החברתית של עמותת עמיחי, שבה שלל המוצרים מיוצרים על ידי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.



זהו הפוסט הרביעי והאחרון בסדרה אודות תופעת הצרכנות החברתית. בפוסט הראשון סקרנו בקצרה את השינוי שחל במחויבות של חברות ועסקים לסביבה ולקהילה, ואת השינוי שעבר על קהל הלקוחות שהיה זרז לשינוי זה. בפוסט השני הצגנו מספר מודלים עסקיים המקדמים צרכנות חברתית, ואילו בפוסט השלישי עסקנו בשינוי שחל בעולם הפילנתרופי ובצורך של עמותות לייצר הכנסות עצמאיות כדי להמשיך ולהתקיים. בפוסט זה נציג את החנות החברתית של עמותת עמיחי, ואת האימפקט הממשי שיש לה על פעילות העמותה ועל השירותים שהיא מספקת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

עמותת עמיחי מספקת רצף שירותים בקהילה לכ-400 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במטרה לשפר את איכות חייהם, להבטיח להם עצמאות מרבית בקהילה והזדמנות לחיות בשוויון עם השוני. כחלק מפעילותה מפעילה העמותה מרכזי תעסוקה בהם מתנהלת פעילות יצרנית לצד פעילות טיפולית וחברתית. כחלק מהניסיון של העמותה לפתח הכנסות עצמאיות, שיפחיתו את התלות שלה בגיוס תרומות (ניתן לקרוא יותר על תהליך זה בפוסט הקודם בסדרה), נעשה ניסיון להפוך פעילות יצירתית קיימת למיזם יצרני מניב. כיום משתלבים כלל המשתתפים בפעילות היצרנית ותורמים לתהליך היצור כפי יכולתם. כך ניתן למצוא חברים שמעורבים בכל שלבי היצור של מוצרים מחומרים שונים, ואילו אחרים המבצעים פעילות ממוקדת המותאמת ליכולתם. כך לדוגמא ניתן למצוא את סשה המדהימה, שמסייעת בצביעת מוצרי הקרמיקה באמצעות מיכשור עזר מתאים. סשה מפעילה באמצעות קצות אצבעותיה את לחצן ההפעלה שמניע את מברשת הצביעה. שילוב כלל החברים בתהליך היצור אפשרי תודות להתעקשות האינסופית של צוות העמותה למצוא כל פתרון אפשרי שיבטיח זאת.



לפעילות של החנות החברתית יש אימפקט משמעותי על פעילות העמותה; כיום המכירות בנות מהוות מהוות כ- 5% מסך התקציב שעל העמותה לגייס מידי שנה, ומספר זה עתיד לגדול לכ-10% במהלך השנים הקרובות. משמעות הדבר כאמור, תלות פחותה של העמותה בגיוס תרומות.

בחנות החברתית של עמותת עמיחי ניתן למצוא מוצרים מגוונים לחגים, אירועים ובכלל המתאימים לפרטים, חברות, גנים, קבוצות ועוד. המוצרים בחנות כוללים כלים מעוצבים למטבח ולבית כגון מגשי אינגליש קייק, מגשי אירוח, קעריות מגוונות בגדלים שונים, קעריות הגשה צורניות וכו'.



בחנות תוכלו למצוא גם שלל מוצרי נוי ובהם כלי קרמיקה לקישוט הבית והמשרד, שלטי אוירה לבית או לגן ועוד.




החנות כוללת גם מגוון עציצים וערכות הנבטה בעציצי הבטון אשר גם הם מיוצרים במרכזי התעסוקה של העמותה.



ליין מוצרים חדש כולל שלל מוצרי נייר למגוון מטרות. מוצרים אלה מתאימים מאד כמתנה חברתית קטנה כתוספת למתנות החג או לכל הזדמנות אחרת. בין שלל המוצרים ניתן למצוא ערכות להכנת ברכות לראש השנה, לחגים ולימי הולדת, ערכות כרטיסי הושבה לסידור שולחן האירוח, מדבקות עם מסרים של אהבה לכריכי הילדים לבית הספר, מדבקות לספרים ולמחברות, לוח תכנון שבועי צבעוני ומיוחד, ערכות לילדי עובדי הייטק המרבים לנסוע לחו"ל, ערכות הפעלה ועוד.




מוזמנים להתרשם מהמוצרים בחנות החברתית של עמותת עמיחי, ומוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה במייל office@amichai.org.il או בטלפון 09-7430004


583 צפיות0 תגובות
bottom of page