top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

הדרך לעצמאות בתעסוקה עבור אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית


הכירו את לאה ונוי. לאה חברה במערך הדיור של עמותת עמיחי בדירת ברקת, ועובדת בחנות 'מקס סטוק' בכפר סבא.

נוי, חברה אף היא במערך הדיור של עמותת עמיחי בדירת ברקת, ויוצאת בכל בוקר לעבודתה ב'מרכז יבולים' בהוד השרון.


נשמע לכם פשוט? בכלל לא.


אנו נתקלים לעיתים רבות מידי בחוסר צדק בתחום ההעסקה והפליה לא הוגנת על רקעים שונים. תופעה זו לא פוסחת על אנשים בעלי מוגבלויות שונות והדרך להשתלבותם בתעסוקה נתונה לעיתים בקשיים וחוסר שילוב.


שילובם של אנשים בעלי מוגבלויות בשוק העבודה, הוא אחד האתגרים החשובים והמורכבים שניצבים בפני מדינת ישראל וכלל החברה. שילובם בשוק העבודה החופשי יביא לשיפור איכות חייהם ודימויים העצמי. עידוד השתלבותם יביא למיצוי יכולות ושאיפות תעסוקתיות וכלכליות תוך השתלבות מיטבית וקידום בקהילה ובשוק העבודה הפתוח.


בשל הקשיים שחווים בעלי מוגבלויות בתחום התעסוקה, עמותת עמיחי הפועלת לעצמאותם המרבית של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ושילובם בחברה, דואגת לשילובם במקומות עבודה הקיימים בשוק ויחד עם זאת, לייצור אפשרויות תעסוקה חלופיים משמעותיים עבורם.


מכללת התעסוקה יבולים בהוד השרון הפועלת משנת 2011 היא יוזמת ארגונים ממשלתיים, עמותת יבולים ועמותת עמיחי. מרכז זה מציע השכלה גבוהה ולימודים עיוניים בתחומי אקולוגיה, חקלאות ובריאות תוך התנסויות מעשיות בגן הירק הפורח ובמטבח, לקראת חיים עצמאיים וחיי עבודה.

החווה מהווה גם עסק חברתי מניב הכנסה בתחום הקיימות שמטרתו להעסיק אנשים עם מוגבלות, שם משתלבת נוי מדירת ברקת והיא מגיעה לעבוד בו חמישה ימים בשבוע.


מלבד חוות יבולים, עמותת עמיחי מפעילה חנות אינטרנטית חברתית שכל מוצריה מיוצרים או נארזים על ידי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרות היום השונות שלה. תוכלו למצוא בין המוצרים כלי קרמיקה שהוכנו ונצבעו על ידם, קישוטי עץ לבית עם מילות העצמה ואפילו מדבקות צבעוניות ומדליקות –כולם נארזים על ידם והתשלום עבור המוצרים משמש להמשך פעילותה של העמותה וקיום החנות החברתית.


את לאה המקסימה מדירת ברקת, תוכלו לפגוש בין מדפי החנות העמוסים של 'מקס סטוק', שילובה במקום עבודה 'רגיל' הוא התקדמות עצומה לשינוי תפיסת החברה את אנשים בעלי מוגבלויות והיא מרגשת ביותר.


בעבר המדיניות בעולם כלפי אנשים עם מוגבלות הייתה לבודד אותם אך לאחר שינוי תפיסתי משמעותי וחשוב בעניין שוויון בין בני האדם וסולידריות חברתית, החלו שינויים מבורכים בעמדות חברתיות כלפי נכים ובעלי מוגבלויות ואנו חוגגים כיום את שינוע הגלגלים בנושאי התעסוקה עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוגבלויות בכלל ושילובם במקומות עבודה.


עמותת עמיחי מאחלת לכל עם ישראל חג עצמאות שמח ושנה של שילוב וייצור הזדמנויות תעסוקה הוגנות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.



143 צפיות0 תגובות
bottom of page