top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

בית ארעי שהוא בית קבוע


בחג הסוכות אנחנו בונים לעצמנו בית זמני, ארעי והופכים אותו למקום החם שלנו למשך תקופה של 7 ימים. בתקופה הקצרה הזו אנו מתבקשים להפוך אותו לייחודי וחשוב עבורנו, אנחנו משקיעים בבנייתו, מקשטים אותו, עורכים אותו לסעודות מלאות בשמחה ופותחים את שעריו לחברים ומשפחה.

הזמן הקצר הזה גורם לנו להרהר על הבית הארעי והקבוע שלנו בעמותת עמיחי. בכל יום אנחנו פותחים את שערי בית עמיחי לילדים, נוער ומבוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ומשקיעים את כל המאמצים בכדי להפוך אותו לבית אמיתי, דואג ואוהב שישמש מקום חם ומכיל עבור אוכלוסייה מיוחדת זו.

בנוסף לפעילות בית עמיחי המשמש מקום חם זמני בשעות היום אנחנו מפעילים יחידות דיור עבור החברים בעמותה. יחידות דיור אלו הם לעיתים המקום שמהווה את הפרידה הראשונה של החברים מהמשפחות, מהבית המוכר שגדלו בו כל חייהם והיציאה הראשונה עבורם לחיים עצמאיים.

ביחידות דיור אלו גרים ביחד מספר חברים, בנים או בנות וזה הבית שלהם. בית ארעי וקבוע כאחד, הבית הזה אינו מהווה תחליף לבית המשפחה המוכר אך אם הזמן הופך לבית אמיתי, מקום חם ומשפחה לכל דבר. היציאה לחיים עצמאיים אינה פשוטה אך הצוות המסור והחברים הופכים יחד את הדירה לבית חם ומשפחתי תוך תשומת לב לכל אחד מהחברים המתגוררים בו וצרכיו המיוחדים.

כמו בבניית הסוכה -את הבתים הללו מטפחים, מקשטים ועורכים בו סעודות משותפות לחברים שהופכים למשפחה אחד של השני. הם יוצאים יחד לבלות, לטייל, הם אחראיים ביחד על משק הבית ועורכים ישיבה יומית בה מספרים זה לזה על היום שעבר עליהם במסגרות היום. הם פותחים את שערי הבית למשפחות שלהם שהופכות יחד למשפחה אחת גדולה ותומכת שהופכת את הבית הזה למקום מלא אור ואהבה.

אין לנו ספק שעמותת עמיחי היא בית קבוע בלב שלנו, של החברים ומשפחותיהם ומושג הארעי והקבוע מתערבב אצלנו והופך לאחד שהוא בית אוהב, מלא בשמחה וקבלת האחר.


169 צפיות0 תגובות
bottom of page