top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

יום הקשיש הבינלאומי -מרכז תעסוקה לגיל השלישי


בשנים האחרונות מתחדדת ההבנה כי אוכלוסיית אנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית שונה מזו של אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים ואוכלוסיית הוותיקים הכללית. הם זקוקים להכוונה מיוחדת, פעילויות מותאמות וטיפולים שונים.

עמותת עמיחי פועלת למען אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, ילדים, נוער ובוגרים. במסגרת חובתה כלפי קהילת החברים הבוגרים בעמותה הקימה את "מע"ש ותיקים" בהוד השרון שמהווה מרכז תעסוקה ופנאי עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מעל גיל 45 שכבר אינם נמצאים בכושר לעבודה אינטנסיבית- מאומצת. הקו המנחה הוא לשלב מגוון תחומי תעסוקה ופנאי המותאמים לגיל של אוכלוסייה זו ולכל אחד מהחברים באופן אישי.


במרכז התעסוקה והפנאי לחברים הבוגרים אנו מתייחסים לשני מישורים חשובים התומכים זה בזה והם מהווים את "האני מאמין" שלנו לסיוע נכון ומותאם:

  1. שימור ושיקום יכולות שנפגעו- אנו עושים זאת על ידי פעילויות טיפוליות כמו תרפיה באמנות, גינון טיפולי, טיפול בעזרת בעלי חיים ופיזיותרפיה. כל אלו מסייעים לשיפור ושיקום יכולות על ידי פעולות פשוטות ויום יומיות, שאינן מורגשות בעת מעשה. פעולות אלו מלבד היותן משקמות, תורמות לתחושת רוגע, הצלחה וכישורי חיברות.


  1. העצמת תחושת היצרנות והביטחון העצמי- אנו עושים זאת על ידי פעילויות פנאי ופעילויות יצרניות תעסוקתיות כמו ייצור מוצרי קרמיקה שנמכרים בחנות חברתית, אריזת מארזי ממתקים לחגים וכדומה. תחושת היצרנות מסייעת להם להרגיש חשובים, אנשים שאינם נתמכים וחלק חשוב ופעיל מכלל החברה.

חשוב לנו שהחברים הבוגרים שלנו לא יהיו אוכלוסייה המנותקת מכלל החברה, וחשוב לנו שהחברה תהיה מודעת לאוכלוסייה זו שלעיתים נשכחת מאחור במודעות עבור אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים. זו אוכלוסייה מדהימה, שרוצה לתת ולקבל אהבה, תשומת לב ופשוט להרגיש חלק, הם בוגרים, לרוב מודעים, ומרגישים נשכחים כמו שאר האוכלוסייה המבוגרת בארץ.

כדי שזה לא יקרה אנו דואגים למפגשים יזומים ופעילויות משותפות עם הקהילה. מפגשים עם קבוצות מתנדבים מחברות עסקיות ומצה"ל, אבל אנו זקוקים לעזרתכם כדי להגדיל את קהילת המתנדבים שלנו עבור האוכלוסייה המיוחדת והמדהימה הזו.


אל תשכחו אותם, בואו להתנדב ולזכות במפגש מרגש עם אוכלוסייה שתשבה את ליבכם!



67 צפיות0 תגובות
bottom of page