top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

שנה שכולה טוב- 5 החלטות לשנה החדשה


הזמן הזה שבין ראש השנה ליום כיפור ומקול השופר הראשון לקול השופר שבתפילת נעילה, זהו זמן נפלא שמאפשר לקחת רגע צעד אחורה, לקחת נשימה עמוקה ולחשוב על השנה שהיתה והשנה שאנחנו רוצים שתהיה.

הנה חמישה דברים שכדאי לכם לחשוב עליהם:

לאהוב יותר-

אנחנו ממהרים ללימודים, ממהרים לעבודה, ממהרים להגיע, אנחנו רצים קדימה ואין לנו זמן לעצור ולהסתכל מסביב. לפעמים אנחנו שוכחים את האנשים האהובים עלינו בתוך העומס של החיים, שוכחים את החשיבות שלהם בחיים שלנו ושוכחים שהאהבה היא רגש שמניע אותנו. השנה הזאת נזכור לעצור מידי פעם ולהקדיש זמן למשפחה, לחברים, לעצמנו. נזכור להסתכל מסביב ולאהוב את הדברים הקטנים. נסתכל על האנשים החשובים לנו בארוחת החג ונסתכל על מגוון האנשים מכל הסוגים שמתכנסים בבית הכנסת. נאהב את כולם, את האחר והשונה, את מי שחושב אחרת, את מי שחי את חייו אחרת, ואפילו נהיה סלחניים למי שעקף אותנו בפקק. נזכור שכולנו שונים זה מזה וכולנו גם דומים זה לזה ואם ניתן לאהבה להוביל, העולם שלנו יראו אחרת.

לחיות יותר-

קשה לנו לחשוב על היום שלנו ללא פלאפון, בלי לקרוא עוד פוסט בפייסבוק או להעלות עוד תמונה של עוגה על צלחת מקושטת לאינסטגרם. אנחנו חוששים מהשעמום, מהלבד ומשנייה אחת ללא גירוי של מסך. אנחנו מעדיפים תקשורת מרוחקת, לשלוח הודעה בווטסאפ מלאה אימוג'י במקום לדבר על רגשות, 'לבזבז' את הזמן שלנו בבהייה פאסיבית במכשיר במקום לצאת החוצה ולחיות את החיים. תהיו אקטיביים. צאו מהמחשב לכמה שעות ותתחברו לרגשות שלכם, לרצונות ולתחביבים שזנחתם מזמן. תפסיקו לקרוא על חופשות של אחרים וצאו לבלות, תכירו אנשים חדשים ותתנו מקום לחוויות חדשות ומרגשות. תפסיקו לפחד ותתחילו לחיות.

להתנדב יותר-

כן, תעשו משהו למען האחר. התחושה הזאת של עשיית טוב היא התחושה המדהימה ביותר בעולם, הסיפוק הזה, הכרת הטוב, החיוך או התודה הקטנה ממלאות באושר עצום שקשה לתאר במילים. הידיעה שנתת למישהו אפילו את הדבר הקטן ביותר, שהשפעת אפילו על אדם אחד וגרמת לו לאושר ממלאת בתחושה פנימית חזקה. שנותנים מקבלים אפילו יותר, שווה לעשות משהו טוב לאחרים –ולעצמי.

לתרום יותר-

אין מה לעשות, כסף הוא חלק מהחיים שלנו. אנחנו צריכים אותו כדי לשלם חשבונות, לקנות מצרכים בסופר, למלא דלק או לנסוע בתחבורה ציבורית. אנחנו אוהבים להשתמש בכסף שלנו כדי ליהנות, לקנות בגדים יפים, לאכול במסעדה אוכל טעים של שף מפורסם ולצאת לחופשות מפנקות. עצרתם רגע לחשוב לאן הכסף שלכם הולך? הכסף שלנו הוא כוח צרכני גדול ואנחנו יכולים לתעל אותו למטרות חשובות. לא צריך להפסיק לקנות חפצים יפים, צריך רק לחשוב מי עומד מאחוריהם. יש המון מוצרים איכותיים ויפים שמאחוריהם עומדות חברות שתורמות לחברה, תאגידים שאינם מנצלים את עובדיהם וחנויות שמעסיקות אנשים בעלי צרכים מיוחדים או מוצרים פרי ידם. תשתמשו בכסף שלכם כדי לעשות טוב לעולם ולחברה.

ללמוד יותר (מכל אדם)-

אנחנו נוטים לחשוב על לימוד באופן סטנדרטי, הקשבה להרצאה, קריאת ספר או שיעור בכיתה מול מורה. כל חוויה בחיי היום יום היא הזדמנות ללמוד משהו חדש, כל מפגש עם כל אדם מלמדת אותנו על החיים ועל עצמנו. מפגש עם אנשים השונים מאיתנו מלמדת אותנו סבלנות וקבלה, מפגש עם אדם בעל מוגבלות מלמדת אותנו את ערך החיוך, השמחה וההתמודדות מול קושי. נסו להקשיב יותר לאנשים שסביבכם, כל חוויה וכל אדם שעובר ברחוב יכולים ללמד אתכם משהו חדש ומרגש עליהם ועליכם.


125 צפיות0 תגובות
bottom of page