top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

חמישה ספרים מומלצים לשבת


שבת זה הזמן לנוח מכל הלחצים של השבוע, להתרווח על הספה ולפתוח ספר מרתק שישאב אתכם פנימה. איגדנו בשבילכם 5 ספרים כאלו שגם יש להם ערך מוסף והגיבורים שלהם מיוחדים במלוא מובן המילה:

המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה/ מארק האדון

כריסטופר מכיר את כל ארצות העולם וערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד למספר 7,507.. למרות שכריסטופר זוכר דברים רבים מאוד, ופותר בקלות בעיות מסובכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין ולהרגיש רגשות אנושיים פשוטים ביותר כגון בלבול וחרדה או אפילו להבין בדיחות, מפני שבמוחו יש משמעויות רבות למילים. יום אחד הוא מגלה שהכלב האהוב מהבית ממול נרצח. למרות התנגדותו של אביו יוצא כריסטופר למסע למציאת הרוצח…

פרוייט רוזי/גרהם סימסיון

גבר יוצא לחפש אחר אישה שתאהב אותו ותינשא לו. לכאורה זה נשמע בנאלי, אבל לא כשמדובר בדון טילמן, גיבור הקומדיה הרומנטית השנונה "פרויקט רוזי", פרופסור מבריק לגנטיקה בעל תסמונת אספרגר.

קרוב להפליא ורועש להחריד/ ג'ונתן ספרן פויר

אוסקר של הוא ממציא, פרנקופיל, נגן תוף מרים, שחקן שקספיריאני, צורף, פציפיסט. הוא בן תשע. והוא בעיצומו של חיפוש דחוף וסודי ברחבי חמשת הרבעים של ניו-יורק אחר המנעול המתאים למפתח מסתורי ששייך לאביו, שנהרג בהתקפה על מגדלי התאומים. אוסקר הוא יציר רב-השראה מקסים, מרגיז ובלתי נשכח. החיפוש אחר המנעול מוביל אותו מסנטרל פארק לקוני איילנד ולברונקס אבל גם להיסטוריה, לדרזדן ולהירושימה, היכן שהפצצות מחרידות הרסו פעם חיים אחרים. בדרכו נתקל אוסקר במגוון עליז של אנושיות - כתב צבאי בן 103, מדריכת טיולים שאף פעם לא יוצאת מהאמפייר סטייט בילדינג, אוהבים מלאי שמחה או בוז - כולם ניצולים בדרכם. בסופו של דבר הוא מסיים את המבע במקום שבו התחיל, קברו של אביו. אבל עכשיו מתלווה אליו זר שתקן ששוכר חדר בדירתה של סבתו. הם שם כדי לחפור ולהגיע לארונו הריק של האב.

בת המטבח/ גאייל מקהנרי

מה פירושו של דבר להיות נורמלי? אחרי מותם הבלתי צפוי של הוריה, ג´יני סֶלוַוג´יוֹ הביישנית והמסוגרת — בחורה צעירה עם תסמונת אספרגר — מוצאת נחמה במטבח. הקיצוץ, החיתוך והבחישה השיטתיים מרגיעים אותה, והארומה העשירה של מרק הריבוליטה — מנה שהיא משחזרת בקפדנות ממתכון הכתוב בכתב ידה של סבתה האיטלקייה — משרה עליה שלווה. אבל היא גם מביאה איתה מבקרת בלתי צפויה: הרוח של נונה — הסבתא — עצמה, ובפיה אזהרה סתומה באנגלית פשוטה — "אל תיתני לה" - לפני שהיא מתפוגגת. ג´יני פונה אל אוסף המתכונים שלה ומגלה שהיא יכולה לזמֵן את רוחו של כל אדם מת שאת המתכון שלו היא מכינה. המתנה הזו מובילה אותה לידידות בלתי צפויה ולדלת הנפתחת לחיים חדשים. אלא שאז היא מוצאת מכתב חבוי ובו תצלומים משונים בשחור־לבן. המפתח לתעלומה טמון אצל המתים, ויש רק דרך אחת לקבל מהם תשובה...

ילד הסוסים/רופרט אייזקסון סיפורו האמיתי של אב, אשר היה מוכן לצאת אל קצוות תבל כדי לחפש מרפא לבנו. בגיל שלוש אובחן רואן אייזקסון כאוטיסט, ואביו, רופרט, חש כאילו מישהו חבט בו באַלה. חייהם של רופרט ואשתו הפכו לסחרחרת מתישה של התמודדות עם ילד לא מתפקד, הנתון להתפרצויות זעם תדירות, שאף אחד מהטיפולים שניתנו לו לא הצליח להבקיע דרך אל עולמו הנעול. כאשר הבחין רופרט בקשר המיוחד שנוצר בין בנו לבין הסוסה בטסי שעליה נהגו לרכוב יחדיו, החליט רופרט לנסוע עם משפחתו למונגוליה. רופרט, אשתו ורואן בן החמש יוצאים אל ההרים בצפון מונגוליה, שם לומד רואן לרקום את קשריו הראשונים עם העולם שבחוץ, בהרפתקה שנחישות ופחד, התעלות ורגעי שיברון לב, משמשים בה יחדיו.


268 צפיות0 תגובות
bottom of page