top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

הכוונה נכונה להתנדבות מכל הלב


שבוע שעבר הגיעו לעמותת עמיחי בנות שירות וש"שינים חדשים ומופלאים לתת שנה מחייהם למדינה!


הם בחרו לעבוד עם ילדים נוער ומבוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ולקחו על עצמם את המשימה לגרום לחברים בעמותה לחייך, להתגבר על מכשולים ולהתפתח.


אנחנו מאמינים שלפני שמתחילים, ולפני שנזרקים למים העמוקים צריך רגע לעצור. לחשוב ביחד. לתאם ציפיות ולקבל הכוונה נכונה כדי שהשנה תהיה מוצלחת ומשמעותית. היכולת לקלוט מתנדבים ועובדים חדשים בצורה נכונה היא דרישה בסיסית שאנחנו לוקחים על עצמנו.


המתנדבים והעובדים החדשים זוכים לתהליך הכשרה מושקע שמוסיף ערכים חדשים לסל היכולות המקצועיות שלהם, הבנת השונה והיכרות עם סביבת העבודה שלהם. הם מבקרים במסגרות השונות ומקבלים הסבר על כל אחד מהם, מסגרות הפנאי, התעסוקה והדיור. הם נפגשים עם אנשי הצוות והחברים וזהו זמן קריטי שבו ניתן ללמוד ולחוות בפועל את מארג העמותה.


קיבלנו את בנות השירות והש"שינים בזרועות פתוחות וכדי שהשנה שלהם תהיה משמעותית הכנו להם סדנת נגישות בה הם חוו על עצמם מגבלות שונות שיסייעו להם להבין את האחר בצורה אמתית וכנה.


הם התנסו בחוויית המוגבלות על כיסא גלגלים ויחד איתה את חוסר הנגישות שבסביבה, הם התנסו בתחושת חוסר האונים כאשר נלקח מהם חוש אחד או שניים כמו ראייה או דיבור. ויחד עם כל אלו את הניצחונות הקטנים שאפשר להגיע אליהם עם מעט עזרה וכוח רצון גדול.


אנחנו מאמינים שההתנסות האישית בחוויות האלו מסייעת למתנדבים ולעובדים שלנו לראות בעיניים חדשות את העולם שסביבם, להיות סבלניים וערניים לאדם השונה, להבין אותו באמת ומכל הלב.


נאחל לבנות השירות והש"שינים החדשים שנה משמעותית שבה ירגישו חיבור אמתי לחברים בעמותה, שנה של ניצחונות קטנים וגדולים, התפתחות אישית וכוח להשפיע!







82 צפיות0 תגובות
bottom of page