top of page
  • תמונת הסופר/תo59769

"תמיד חלמתי" - עזרים יומיומיים המעודדים תקשורת


אחד האתגרים העומד בפני צוות מרכז היום של עמותת עמיחי הוא הצורך לעודד את חברי המרכז לתקשר ולהגיד את אשר על ליבם. לשם כך הצוות נעזר באמצעים מתוחכמים, אך גם בפעילויות יומיומיות המכוונות למטרה זו.



צוות מרכז היום של עמותת עמיחי עסוק רבות בניסיון לאפשר לחברים בו להביע את עצמם בדרכים שונות ומגוונות. בפוסט ״תקשורת תומכת חלופית״ סקרנו את האמצעים השונים שבהן מרכז היום עושה שימוש כדי לעודד תקשורת זו, והיום רצינו לחלוק איתכם בדוגמא מעשית ומרגשת למאמצים אלה תוך שימוש באמצעים פשוטים ויומיומיים:


כחלק מאחת הפעילות השגרתיות, צוות מרכז היום רצה לעורר דיון על רגשות המשתתפים. כדי לעשות זאת, צוות המרכז השמיע את השיר "תמיד חלמתי" של אליעד נחום המדבר על חופש, שמחה והתגברות על מכשולים, וביקש מכל משתתף לשתף את הקבוצה בחוויה בהקשר לשורה מתוך השיר.

ברגע שניתנה להם האפשרות והבמה, חברי הקבוצה שמחו להביע את עצמם ולספר על חוויותיהם. היו שהתייחסו למשפט מתוך השיר "החופש נגע בי", בהקשר של האהבה העזה לבריכה שם מרגישים חופשיים. מישהו אחר התייחס למשפט ״לא לוותר עדיין״ מתוך השיר בהקשר של ההתמודדות עם פעילויות יומיומיות המקשות עליהם. אחת המשתפות סיפרה על הדרך המאתגרת שעברה עד שלמדה לקשור שרוכים. מצד אחד היא חלקה את התסכול הרב שזה גרם לה, אך גם סיפרה על תחושת ההישג כשהצליחה להתמודד עם הקושי. אצל מישהו אחר הקושי היומיומי היה המעבר מכיסא גלגלים להליכון, וכל הדרך שעבר עד אשר היום מצליח להתנועע ביתר קלות באמצעות ההליכון.

עבור צוות מרכז היום הבחירה במילים ״סיבה לשמוח״ היתה הטבעית ביותר, ושיקפה את האושר, שביעות הרצון וההתרגשות שהם חווים בכל פעם שמישהו מצליח להתגבר על קושי, ובכל פעם שהחברים במרכז משתפים את אשר על ליבם.









117 צפיות0 תגובות
bottom of page