top of page

לחיות בריא זו לא זכות- זאת איכות חיים


לחיות בריא זו לא זכות, זאת איכות חיים. עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים, בריאות זה צורך הכרחי בשביל לחיות חיים מלאים ככל האפשר. האתגר שלהם כפול ומכופל והם צריכים להתאמץ במיוחד כדי להשיג זאת.

ההבדל בטיפול ובשמירה על הבריאות בין אדם בריא לאדם בעל מוגבלות שכלית התפתחותית, הוא בהשקעה הנדרשת עבור פעילות זו, לאדם בריא לעיתים תספיק עבודה זמנית שתחזיר אותו למסלול הנכון ואצל אדם בעל מוגבלות שכלית התפתחותית זוהי עבודה יומיומית ומתמשכת. החברים בעמותת עמיחי צריכים להתמודד עם קושי גופני, נפשי ורגשי, ובצפיות האישיות שלהם מעצמם.

במסגרת בית עמיחי יש שיתוף פעולה בין החברים ומשפחתם, הצוות החינוכי וצוות מקצועות הבריאות והספורט שבראשה חברת הצוות מרינה רובין המסורה, כדי שהחברים בעמותה יקבלו את הטיפולים המשלימים הנכונים עבורם. טיפולי פיזיותרפיה וספורט שיאפשרו להם להתקדם, להתפתח, לשפר את התפקוד היום-יומי שלהם וכך גם את איכות חייהם.

עבודת הפיזיותרפיה מתמקדת בפיתוח ושימור יכולות תנועה שיאפשרו לחברים להשתלב בפעילויות היום יום שנראות עבורנו פשוטות ולהם לעיתים כאתגר גדול שיש להתאמץ עבורו. להצליח להחזיק מזלג, לעמוד מספר דקות בהליכון, לעשות צעד קטן או לשבת זקוף בכיסא הגלגלים. הפעולות הקטנות האלו מסייעות להם להגיע לעצמאות מרבית בחייהם כל אחד לפי יכולתו וצרכיו האישיים.

לכל אחד מהחברים ציוד שהותאם במיוחד עבורו –כיסא, עמידון, הליכון, סדים ועוד. בעזרת ליווי רגיש ויצירת מוטיבציה פנימית להצלחה אנו עדים לשינויים מדהימים לאורך הזמן. כל צעד קטן הוא הצלחה, כל חבר שישב כפוף בכיסא הגלגלים ועכשיו מצליח לזקוף ראש ולחשוף חיוך גדול זו התרגשות, חבר שלא יכול היה לפתוח את כף היד ועכשיו מצליח להכין בעצמו את ארוחת הערב זה שינוי משמעותי ועדות לכך ששום דבר לא עומד בפני הרצון ובעזרת התמדה ומוטיבציה אפשר לעשות הכל.

88 צפיות0 תגובות
bottom of page